Rugsėjo 22, 2021

Šią savaitę visų tauriųjų metalų kainos nukrito. Kaip teigia šaltinis „Metalsdaily.com“, šiuo metu pastovumo tauriųjų metalų rinkoje sunkoka tikėtis. Prognozuoti ateitį irgi sudėtinga, kadangi infliacija ir toliau plečiasi, koronavirusas bei jo sukelti padariniai nemažėja. Per pastarąsias savaites išaiškės realesnės prognozės, kaip atrodys metalų kainos šių metų pabaigoje.
Aukso kaina krito iki 1764,75 $/oz. Šaltinis „Kitco.com“ teigia, kad antroje šios savaitės pusėje aukso vertė turėtų paaugti. Ši prognozė neatsiranda be priežasties: pavyzdžiui, Indijoje per pastaruosius 5 mėnesius ženkliai išaugo aukso importas (šalt. „Gold.org“, „Economictimes.indiatimes.com“). Rusija taip pat didina aukso rezervus (šalt. „Sharpspixley.com“). Šaltinis „Metalsdaily.com“ prognozuoja, kad aukso kaina per metus augs bent 12 %. Kaip teigia „Cnbctv18.com“, auksas dabar yra pigus, tad verta naudotis proga ir pasididinti jo atsargas.
 
Sidabro kaina vėl nukrito – šiuo metu jis kainuoja 22,29 $/oz. Baltojo metalo ateitis kol kas miglota. Šaltinis „Fxempire.com“ prognozuoja, kad sidabro vertė gali vėl pakilti virš 23 $/oz arba nukristi žemiau 21 $/oz priklausomai nuo pokyčių rinkoje ir JAV dolerio kurso. Visgi, jei metalo kaina kris iki 21 $/oz, greitesnio kainos atsitiesimo bus sunku tikėtis (šalt. „Fxstreet.com“). Įdomu tai, kad Rusijoje sidabro gavyba išaugo, o tai reiškia, kad metalo poreikis nemažėja (šalt. „Menafn.com“).
 
Paladžio kaina nukrito rekordiškai – šiuo metu jis kainuoja 1899 $/oz. Platinos kaina sumažėjo iki 919 $/oz. Krizė automobilių rinkoje, susijusi su lustų trūkumų, panašu, niekur nedings ateinančius metus – dėl to mažėja paladžio ir platinos kainos. Šaltinis „Heraeus.com“ teigia, kad paladžiui ši krizė turės daugiau neigiamos įtakos nei platinai – platina yra reikalinga daugiau sričių nei paladis. Šaltinis „Fxstreet.com“ prognozuoja, kad paladžio kaina visgi turėtų pakilti virš 2050 $/oz. Tuo tarpu platinai prognozuojama pastovi kainos riba – 1000 $/oz (šalt. „Finance.yahoo.com“). Daugiau šio metalo kaina neturėtų kristi.
Dėl lustų krizės, kitais metais automobilių gamyba turėtų sumažėti 9,3 % (šalt. „Auto.hindustantimes.com“, „Autonews.com“). Ir nors automobilių gamintojai parduoda jų gerokai mažiau – finale jie uždirba daugiau (šalt. „Forbes.com“). Laukia išties iššūkių kupinas laikotarpis šioje pramonėje.
 


 
Vario kaina sumažėjo iki 9088,56 $/t. Šiam kainos kryčiui nemažai įtakos turi vienos didžiausių NT plėtotojų Kinijoje „Evergrande“ įsiskolinimai, siekiantys 300 mlrd. JAV dolerių (šalt. „Metalsdaily.com“). Investuotojai dabar itin atsargiai žiūri į Kinijai buvusias patrauklias investicijas, o viena iš jų buvo ir varis (šalt. „Mining.com“). Nevertėtų nustebti, kad vario kaina dar gali kiek kristi.