Metalų perdirbimas ir išgavimas

Tel: +370 37 408013

info@novitera.lt

Rugsėjo 15, 2021

Tauriųjų metalų kainos šią savaitę jau nebeišliko savo pastovioje pozicijoje – visų metalų, išskyrus vario, vertės sumažėjo. Šiuo laikotarpiu spartaus metalų kainų augimo ar pastovumo neverta tikėtis: JAV sustiprėjo infliacija, JAV dolerio kursas krenta, koronaviruso padariniai apėmę daug sričių (šalt. „Capital.com“). Visgi, verta tikėtis, kad šiuo kriziniu metu kai kurie metalai sužibės.
Aukso kaina krito iki 1793,27 $/oz. Ir nors metalo vertė nėra pastovi, jis yra būtent tas metalas, kuris infliacijos laikotarpiu turėtų sužibėti. Šaltinis „Cryptopotato.com“ teigia, kad auksas šiuo laikotarpiu yra saugus. Įdomu tai, kad Kinijoje per pirmąjį šių metų pusmetį aukso poreikis juvelyrikai išaugo net 122 % (šalt. „Scrapmonster.com“). Kas bus toliau? Šaltinis „Msn.com“ prognozuoja, kad geltonojo metalo kaina grįš į 1800 $/oz ribą.
 
Sidabro kaina vėl nukrito – šiuo metu jis kainuoja 23,76 $/oz. Šaltinis „Fxempire.com“ teigia, kad kol sidabro kaina nekris žemiau 23,5 $/oz ribos, tol jis išliks pakankamai stiprioje pozicijoje. Visgi, ekspertai iš „Fxstreet.com“ mano kitaip – teigia, jog sidabras šiuo laikotarpiu yra pažeidžiamas ir jo vertė netolimoje ateityje gali kristi žemiau 22,1 $/oz. Tačiau žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą, sidabras bus vis labiau paklausesnis, tad kol jis pigus, galbūt verta pagalvoti apie investiciją į jį.
 
Paladžio kaina ir toliau krenta – šiuo metu jis kainuoja 2102,31 $/oz. Platinos kaina sumažėjo iki 969 $/oz. Abiejų metalų kainos krito dėl krizės automobilių pramonėje (šalt. „Capital.com“). Ekspertai prognozuoja, kad greitu metu paladžio kaina gali kristi iki 1800 $/oz (šalt. „Kitco.com“, „Wmleader.com“). Tuo tarpu šaltinis „Fxstreet.com“ platiną vadina „naujuoju deimantu“. Platina yra ir bus plačiai panaudojama žaliosios energijos technologijose, kurios labai sparčiai vystosi (šalt. „Moneyweb.co.za“).
Automobilių pramonės krizė niekur nedingsta – jie sparčiai brangsta. Kai kurie gamintojai, kaip „Mercedes“ ar „BMW“ po šios krizės neplanuoja sumažinti automobilių kainų (šalt. „Uk.motor1.com“). Tad verta pagalvoti apie investicijas į abu metalus, kol jų kainos kritusios – panašu, kad ateityje poreikis nemažės.
 


 
Vario kaina padidėjo iki 9512,51 $/t. Kol Kinijoje vario poreikis yra nepastovus, negalima tikėtis ir augančios vario kainos (šalt. „Mining.com“). Artimiausiu metu ji turėtų išlikti panašioje pozicijoje.